لنز دوربین بدون آینه سونی باید براساس ژانر عکاسی انتخاب شود

عکاسی در جهان امروز با پیشرفت‎های بسیار زیادی همراه شده است و افراد متعددی برای استفاده‎های شخصی و کاری برای خرید دوربین و لنز آن اقدام می‎کنند. یکی از انواع دوربین‎های عکاسی که با استقبال چشم‎گیری مواجه شده، دوربین‎های بدون آینه سونی هستند. این دوربین‎ها از مزایای متنوعی برخوردار هستند که برای مثال می‌توان به افزایش قابل توجه کیفیت عکاسی و فیلم‌برداری اشاره کرد. خرید لنز برای انواع دوربین‌های بدون آینه سونی باید مطابق با ژانر عکاسی مورد نظر شما انتخاب شود. در این صورت عملکرد دوربین عکاسی بدون آینه سونی بهبود می‌یابد.

دوربین بدون آینه چیست و چه مزایایی دارد؟

دوربین بدون آینه چیست و چه مزایایی دارد؟

پیش از بررسی انتخاب لنز مناسب برای ژانرهای مختلف با دوربین‎های بدون آینه سونی، بهتر است کمی به تعریف دوربین بدون آینه برند سونی و مزایای آن بپردازیم. همان‌گونه که اسم دوربین بدون آینه سونی مشخص است، این دوربین‌ها آینه بازتابی نداشته و نور از لنز آن به شکل مستقیم به سنسور دیجیتال تابیده می‌شود. در دوربین‎های بدون آینه سونی، تصاویر پیش از شروع عکاسی، روی ال‎سی‎دی نشان داده خواهند شد و این مورد موجب می‎شود که شما تنظیمات را مطابق میل خود انجام دهید.

دوربین‎های بدون آینه نسل پیش، لنز قابل تعویض نداشتند، اما در حال حاضر لنزهای بدون آینه در بازار وجود دارند، که باعث می‎شود این دوربین‎های بدون آینه هم‎سطح دوربین‎های DSLR باشد و شاید هم عملکرد بهتری از خود نشان دهد. با حذف کردن آینه‎های متحرک و همچنین پنتاپریسم در ساخت دوربین‎ بدون آینه، این دوربین‎ها می‎توانند خیلی سبک‎تر و همچنین کوچک‎تر از دوربین‎‌های DSLR باشند. لنز دوربین بدون آینه، از مزایای متفاوتی برخوردار هستند.

برخی از ان مزایا عبارت‎اند از:

  • شاتر سریع‎تر
  • وزن و ابعاد مناسب
  • تثبیت‎کننده عکس‎های باکیفیت‎تر
  • پیش‎نمایش در حین عکاسی
  • ارائه کیفیت بالای فیلم‎برداری
  • برخورداری از سیستم اتوفوکس عالی
  • نوردهی ایده‎آل برای سنسور و ...

ژانرهای مختلف عکاسی

انتخاب لنز دوربین بدون آینه سونی اگر دقیقا مطابق با ژانرهای مختف عکاسی به انجام برسد، نتایج بسیار خوبی را برای شما به ارمغان می‎آورد. ژانرهای عکاسی شامل موارد پرتعدادی است که برای مثال می‎توان به عکاسی ژانر پرتره اشاره کرد.

ژانرهای مختلف عکاسی

عکاسی پرتره را می‎توان به عنوان یکی از خاص‎ترین ژانرهای عکاسی معرفی کرد که نیاز به لنز قوی دارد. عکاسان بسیار زیادی در دنیا هستند که به طور اختصاصی در حوزه عکاسی پرتره فعالیت می‎کنند. پرتره ژانری است که خود در ژانرهای مختلفی کاربرد دارد که ژانرهای هنری، خیابانی و ... از جمله آن‎ها هستند.

برخی دیگر از اصلی‎ترین ژانرهای عکاسی به شرح زیر هستند:

  • عکاسی محصولات
  • عکاسی هنری
  • عکاسی ژانر نجوم
  • عکاسی خوراکی یا غذا
  • عکاسی لباس یا فشن
  • عکاسی اخبار
  • عکاسی از حیوانات
  • عکاسی از طبیعت و مناظر
  • عکاسی معماری
  • عکاسی ژانر خیابانی

انتخاب لنز مناسب دوربین‎های بدون آینه سونی برای ژانرهای عکاسی

هر یک از سبک‎ها و ژانرهای مختلف عکاسی از شرایط خاص خود برخوردار هستند. برای مثال، زاویه عکس و میزان نوردهی در ژانر عکاسی پرتره تفاوت بسیار زیادی با ژانر فشن دارد. با توجه به این موضوع شما باید لنزهایی را مورد استفاده قرار دهید که کلیه انتظارات شما در عکاسی را به بهترین شکل برآورده کنند. از طرفی، لنزهای دوربین بدون آینه سونی دارای کاربردهای گوناگونی هستند؛ بر این اساس، در هر ژانر و سبک از عکاسی، باید لنز مختص به آن را انتخاب کرد. اگر قصد دارید برای خرید انواع لنز دوربین بدون آینه سونی براساس ژانرهای گوناگون، بودجه و همچنین نیازهایی که دارید، اقدام کنید.

لنزسونی Sony FE 85mm f/1.4 GM

در بین لنزهای سونی، یکی از پرطرفدارترین آن‎ها بدون شک لنزهای Sony FE 85mm f/1.4 GM هستند. به این دلیل که عکس‎های گرفته شده با این لنزها، دارای بوکه‎ای عالی است. از طرفی این لنزها باعث عمق‎دهی بی‎نظیر به سوژه و پس‎‌زمینه عکس‎‌ها می‎شوند. در واقع لنز دوربین بدون آینه Sony FE 85mm f/1.4 GM قابلیت جداسازی سوژه از پس‎زمینه تصاویر را دارند و باعث می‎شوند که عکس جلوه زیبایی داشته باشد.

لنزسونی  Sony FE 85mm f/1.4 GM

لنز سونی Sony FE 85mm f/1.4 GM از بهترین تولیدهای لنز پرایمر توسط شرکت ژاپنی سونی به شمار می‎آید که به صورت ویژه برای دوبین‎های سری آلفا تولید شده‎اند. شما می‎توانید با استفاده از این لنز دوربین بدون آینه سونی برای عکاسی در ژانرهایی مانند پرتره، عکاسی خبری، هنری و ... اقدام کنید.

لنز سونی Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

یکی دیگر از لنزهای دوربین بدون آینه سونی که از آن می‎توان در عکاسی هنری، ورزشی، پرتره، رویدادی و ... استفاده کرد، لنزهای Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II هستند. این لنز را نیز می‎توان به عنوان یکی از برترین تولیدهای شرکت سونی به شمار آورد. این لنز به نوعی نسخه مدرن و جدید لنزهای FE 70-200mm می‎باشد که شرکت سونی آن را به بسیاری از بازارهای سراسر دنیا عرضه کرده است.

جدیدترین نسخه این لنز دوربین بدون آینه سونی، در واقع یک لنز تله فوتو کم‌‎نظیر می‎باشد که باید بر روی دوربین‎های پیکسل بالا و حرفه‎ای سونی قرار بگیرد. خصوصیاتی که در لنزهای FE 70-200mm وجود دارد، باعث به وجود آمدن لنزی با ساختار اپتیکی شده که عملکرد بسیار خوبی را در عکاسی ژانرهای مختلف به ویژه پرتره از خود نشان می‎دهد.

لنز سونی  Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II

برخی از خصوصیات لنز FE 70-200mm:

  • برخورداری از سیستم فوکوس اتومات دارای 4 عدد موتور خطی XD
  • مجهز به سرویس Optical Steady Shot
  • بادوام نسبت به آلودگی و رطوبت
  • دارای دیافراگم 11 پره‌‎ای

لنز سونی Sony FE 24mm f/1.4 GM

یکی دیگر از بهترین مدل‎های لنز دوربین بدون آینه سونی FE 24mm f1.4 GM نام دارد. این لنز در دسته‌بندی G Masterمحصولات سونی جای می‎گیرد و از قابلیت پشتیبانی حس‎گرهای پیشرفته را هم برخوردار است.

لنز سونی  Sony FE 24mm f/1.4 GM

این لنز دارای ویژگی‎های بسیار زیادی است که برای مثال می‎‌توان به سیستم نوری بسیار قدرتمند و وزن سبک آن اشاره کرد. از طرفی لنز سونی FE 24mm f1.4 GM دیافراگم F1.4 و همچنین موتور فوکوس DDSSM دارد که همین ویژگی‎های متعدد باعث استفاده از این لنز در ژانرهای مختلف مانند عکاسی پرتره، عکاسی غذا، عکاسی هنری و همچنین استقبال چشم‎گیر مردم از آن شده است.

لنز سونی Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

لنز دوربین بدون آینه سونی FE 16-35mm f/2.8 GM را نیز می‎توان در لیست برترین لنزهای سونی موجود در بازار معرفی کرد که در ژانرهای مختلف عکاسی مانند معماری، پرتره، خیابانی، طبیعت و ... کاربردهای زیادی داد. این لنز در سال 2017 روانه بازار جهانی شد. لنز FE 16-35mm f/2.8 GM با برخورداری از سیستم فوکوس عالی و عناصر باکیفیت اپتیکی، یکی از محبوب‎ترین محصولات این برند به شمار می‎آید.

لنز سونی  Sony FE 16-35mm f/2.8 GM

تهیه برترین لنزهای دوربین بدون آینه سونی در سایت فلاشیران

همانطور که اشاره شد خرید لنز فرآیندی است که باید با حساسیت و دقت بالایی به انجام برسد. از این رو شما باید در زمان خرید لنز برای دوربین بدون آینه سونی به بودجه، ژانر عکاسی و ... توجه ویژه‎ای داشته باشید اگر قصد دارید برای خرید لنز دوربین بدون آینه سونی برای ژانرهای مختلف اقدام کنید، پیشنهاد می‎کنیم که این خرید را از مجموعه فلاشیران به انجام برسانید.

این مجموعه سال‎ها است که در زمینه فروش لنز دوربین برندهای مختلف از جمله سونی فعالیت دارد و از قیمت مناسبی نسبت به سایر مجموعه‎های فروشی تجهیزات دوربین برخوردار است. با تهیه این لنزها از فلاشیران از مزایایی مانند ارسال سریع، مشاوره خرید و گارانتی کیفیت و اصالت کالا بهره‎مند می‎شوید.